Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO SMARTSFERA.PL

 

  1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
    1. Sklep Internetowy dostępny pod adresem internetowym smartsfera.pl prowadzony jest przez spółkę SmartSfera Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków, wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001083402, posiadającą numer identyfikacji podatkowej 6762661022 oraz numer REGON 527540582, o kapitale zakładowym wynoszącym 5.000 zł w całości wpłaconym, adres poczty elektronicznej: biuro@smartsfera.pl, numer telefonu: +48 579 616 999. Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do konsumentów, jak i do przedsiębiorców korzystających ze Sklepu Internetowego.

    2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie Internetowym jest Sprzedawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu Internetowego po adresem: https://smartsfera.pl/polityka-prywatnosci.

II. DEFINICJE

Poszczególne pojęcia nadane w Regulaminie pisane z wielkich liter mają znaczenie zgodnie z poniższymi definicjami:

  1. DZIEŃ ROBOCZY – dzień kalendarzowy od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, a także obejmujących długie weekendy.

  2. FORMULARZ REJESTRACJI – kwestionariusz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający utworzenie Konta w Sklepie Internetowym.

  3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – interaktywny kwestionariusz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposób dostawy i płatności.

  4. INFORMACJA HANDLOWA - informacja przeznaczona bezpośrednio lub pośrednio do promowania towarów, usług lub wizerunku Sprzedawcy, z wyłączeniem informacji umożliwiającej porozumiewanie się za pomocą środków komunikacji elektronicznej z określoną osobą oraz informacji o Towarach niesłużącej osiągnięciu efektu handlowego pożądanego przez Sprzedawcę;

  5. KLIENT – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawarła lub zamierza zawrzeć Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.

  6. KODEKS CYWILNY – ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (t.j U. z 2023 r., poz. 1610 ze zm.).

  7. KONTO – zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, do którego dostęp (logowanie) możliwy jest za pomocą indywidualnej nazwy (loginu) i hasła wskazanego przez Usługobiorcę w czasie rejestracji, a w którym to zbiorze gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę, informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym oraz status Zamówień.

  8. NEWSLETTER – usługa świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy treści kolejnych wiadomości od Usługodawcy zawierających Informację Handlową, bieżące informacje o funkcjonowaniu Sklepu Internetowego oraz ciekawostki dotyczące Towarów;

  9. TOWAR – dostępna w Sklepie Internetowym rzecz ruchoma lub treści cyfrowe będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

  10. REGULAMIN – niniejszy regulamin określający zasady korzystania ze Sklepu Internetowego oraz Usług Elektronicznych świadczonych przez Usługodawcę.

  11. SKLEP INTERNETOWY – internetowa platforma sprzedażowa Usługodawcy dostępny pod adresem internetowym: smartsfera.pl zawierający ofertę sprzedaży Towarów przez Sprzedawcę umożliwiający dokonywanie zakupów na odległość przez Klienta.

  12. SPRZEDAWCA – spółka SmartSfera Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001083402, posiadającą numer identyfikacji podatkowej 6762661022 oraz numer REGON 527540582, o kapitale zakładowym wynoszącym 5.000 zł, który w całości został wpłacony.

  13. STRONA SKLEPU INTERNETOWEGO – adres internetowy smartsfera.pl, pod którym dostępny jest Sklep Internetowy Sprzedawcy.

  14. UMOWA SPRZEDAŻY – umowa sprzedaży Towaru zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego po złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówienia oraz jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.

  15. UMOWA ZAWARTA NA ODLEGŁOŚĆ – Umowa Sprzedaży zawarta w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie, w szczególności Sklep Internetowy, e-mail, telefon.

  16. USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego, tj. Konto, Newsletter, Formularz Zamówienia.

  17. USŁUGOBIORCA – korzystająca z Usług Elektronicznych oferowanych przez Usługodawcę osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna, a także jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną.

  18. USŁUGODAWCA – spółka SmartSfera Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0001083402, posiadającą numer identyfikacji podatkowej 6762661022 oraz numer REGON 527540582, o kapitale zakładowym wynoszącym 5.000 zł, który w całości został wpłacony.

  19. USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.).

  20. ZAMÓWIENIE - oświadczenie woli Klienta, które składane jest za pośrednictwem Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Towaru ze Sprzedawcą określające w szczególności rodzaj i liczbę Towarów, które Klient chce nabyć od Sprzedawcy.

 

III. USŁUGI ELEKTRONICZNE ŚWIADCZONE W SKLEPIE INTERNETOWYM

  1. Korzystanie z Konta w Sklepie Internetowym możliwe jest po wypełnieniu Formularza Rejestracji i zatwierdzeniu wskazanych danych poprzez kliknięcie przycisku funkcyjnego „Zarejestruj się”. Aby Usługa Elektroniczna Konta mogła być wykonana w Formularzu Rejestracji Usługobiorca zobowiązany jest wskazać adres poczty elektronicznej oraz hasło.
  1. Konto zakładane i prowadzone jest bezpłatnie przez czas Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, usunięcia Konta (rezygnacji z Konta) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@smartsfera.pl lub też pisemnie na adres: ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków.

  2. Konto pozwala na dostęp do historii Zamówień oraz bieżące śledzenie statusu aktywnego Zamówienia.

  3. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Towaru do elektronicznego koszyka w Sklepie Internetowym. Złożenie Zamówienia następuje po wypełnieniu Formularza Zamówienia oraz kliknięciu na Stronie Sklepu Internetowego przycisku funkcyjnego „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Do momentu potwierdzenia  Zamówienia  poprzez  kliknięcie  przycisku  funkcyjnego „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji treści Zamówienia. W Formularzu Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta następujących danych: imię i nazwisko, adres (ulica, numer budynku, numer lokalu, kod pocztowy, miejscowość), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz informacje w zakresie Umowy Sprzedaży, tj. wybrane Towary i ich ilość, miejsce i sposób dostawy Towarów, a także sposób płatności. W przypadku Klientów prowadzących działalność gospodarczą i chcących uzyskać fakturę VAT za zakup konieczne jest wskazanie nazwy firmy oraz numeru NIP.
  1. Korzystanie z Formularza Zamówienia jest bezpłatne oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą złożenia Zamówienia za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania składania Zamówienia za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.

  2. W celu skorzystania z Newslettera należy zaznaczyć odpowiedni checkbox przy zakładaniu Konta, wypełnianiu Formularza Zamówienia, bądź też wskazać adres e-mail na przygotowanej przez Sprzedawcę zakładce na Stronie Internetowej umożliwiającej zapisanie się na Newsletter.

  3. Korzystania z Newslettera rozpoczyna się odpowiednio do sposobu przystąpienia do korzystania z Newslettera z chwilą kliknięcia przycisku funkcyjnego „Zarejestruj się” przy zakładaniu Konta, z chwilą kliknięcia przycisku funkcyjnego „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty” podczas składania Zamówienia lub z chwilą kliknięcia na przycisk funkcyjny „Zapisz” w dedykowanej zakładce na Stronie Internetowej.
  1. Korzystanie z Neslettera jest bezpłatne przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera) poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@smartsfera.pl. lub też pisemnie na adres: ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków.

  2. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu (w szczególności tablet, smartphone); (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej lub Internet Explorer w wersji 0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024x768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.

  3. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych z prawdą.
  1. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze
  1. Usługobiorca w celu uniknięcia zagrożeń wynikających z korzystania z sieci Internet powinien korzystać z odpowiedniego oprogramowania antywirusowego.

 

IV. SPRZEDAŻ TOWARÓW

  1. Zamówienie może być złożone za pośrednictwem Konta lub bez rejestracji (tj. bez konieczności zakładania Konta).

  2. Cena Towaru wskazywana przy ofercie sprzedaży Towaru w Sklepie Internetowym podana jest w złotych polskich i zawiera wszystkie podatki (cena brutto). O łącznej cenie wraz z podatkami Towaru będącego przedmiotem Zamówienia, a także o kosztach dostawy (w tym opłatach za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) oraz o innych kosztach, a gdy nie można ustalić wysokości tych opłat – o obowiązku ich uiszczenia, Klient jest informowany na stronach Sklepu Internetowego w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

  3. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia w Sklepie Internetowym zgodnie z pkt. III ust. 4

  4. Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e-mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

  5. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail, o której mowa w pkt. IV ust. 4 Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sklepu Internetowego Sprzedawcy.

 

 

V.  SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA TOWAR

  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności celem opłacenia Zamówienia:
    • płatność gotówką za pobraniem przy odbiorze przesyłki lub przy odbiorze osobistym;

    • płatność przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy mBank A. 32 1140 2004 0000 3502 8449 9184;

    • płatność w systemie ratalnym - płatność odbywa się w całości lub części ze środków pochodzących z kredytu udzielonego Klientowi przez bank (kredyt udzielany jest na zasadach ustalonych między Klientem a wybranym bankiem – w ramach zawieranej umowy sprzedaży możliwe jest zawarcie umowy kredytowej z Alior Bank S.A.);

    • płatność za pomocą metody „Przelew natychmiastowy(podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.)

    • płatność za pomocą kart płatniczych: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro (podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay .);

    • płatność pomocą BLIK (podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay A.);
  1. W przypadku wyboru przez Klienta płatności gotówką Klient jest zobowiązany uiścić płatność w chwili odbierania Towaru przed jego otrzymaniem. Sprzedawca jest uprawniony do wstrzymania się z wydaniem Towaru, jeżeli nie otrzyma ceny Towaru w całości.

  2. W przypadku wyboru przez Klienta wyboru płatności przelewem, przelewem natychmiastowym, kartą płatniczą lub BLIK płatność powinna zostać zrealizowana nie później niż w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia, a brak dokonania płatności w tym terminie uznawane jest za odstąpienie od Umowy przez Klienta;

  3. W przypadku wyboru przez Klienta płatności w systemie ratalnym płatność powinna wpłynąć do Sprzedawcy nie później niż w terminie 7 dni od złożenia Zamówienia, a brak dokonania płatności w tym terminie uznawane jest za odstąpienie od Umowy przez

 

 

VI. DOSTAWA TOWARU

  1. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu Internetowego w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

  2. Odbiór osobisty Towaru przez Klienta jest bezpłatny. Odbiór osobisty jest możliwy pod adresemStarowiślna 50
    31-035 Kraków Kraków w dni robocze w godzinach od 10:00 do 18:00.
  1. Sprzedawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy Towaru: Inpost Paczkomaty, Kurier Inpost, Orlen Paczka, DPD Kurier oraz DHL Kurier.

  2. Termin dostawy Towaru do Klienta jest zgodny z informacją na stronie z ofertą sprzedaży Towaru, przy czym Sprzedawca zastrzega, że w niektórych przypadkach termin dostawy może się wydłużyć przy czym nie dłużej niż do 14 dni od otrzymania płatności lub 14 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży w przypadku wyboru dostawy za W przypadku płatności przy odbiorze osobistym termin dostawy Towaru wynosi do 14 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży, a o możliwości odebrania Towaru Klient zostanie poinformowany wiadomością e-mail.
  1. Przez termin dostawy rozumie się dokonanie wysyłki Towaru przez Sprzedawcę zgodnie z Zamówieniem. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za czas dostawy zgodnie z wybraną przez Klienta opcją za pośrednictwem przewoźnika.

  2. W przypadku konieczności wydłużenia terminu realizacji zlecenia Sprzedawca kontaktuje się z Klientem telefonicznie lub e-mailowo.

  3. Sprzedawca nie realizuje Zamówień poza granicami

 

 

 

VII. REKLAMACJE ORAZ ROSZCZENIA ZWIĄZANE Z BRAKIEM ZGODNOŚCI TOWARU Z

UMOWĄ

  1. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć konsumentowi Towar bez
  1. Towar jest zgodny z umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również kompatybilność, interoperacyjność i dostępność aktualizacji;

    • przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny konsumentowi, o którym konsument powiadomił Sprzedawcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który Sprzedawca zaakceptował.

    • Ponadto Towar, aby został uznany za zgodny z umową, musi:

    • nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Towaru tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;

    • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, a w odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi – również funkcjonalność i kompatybilność, jakie są typowe dla towaru tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Towaru oraz publiczne zapewnienie złożone przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Sprzedawca wykaże, że:
      • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
    • przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,

    • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży;

    • być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;

    • być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Sprzedawca udostępnił konsumentowi przed zawarciem Umowy Sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego
  1. Reklamacja może zostać złożona przez konsumenta pisemnie na adres ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@smartsfera.pl.

  2. W opisie reklamacji należy wskazać: (1) informacje i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; (2) żądanie sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży poprzez usunięcie wady lub wymianę na wolną od wad lub oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży; oraz (3) dane kontaktowe składającego reklamację. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.

  3. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Jeżeli konsument zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.

  4. Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu braku zgodności towaru z umową, jest obowiązany dostarczyć Towar wadliwy na adres: os. Teatralne 9a/27, 31-946 Kraków. W przypadku Klienta będącego konsumentem koszt dostarczenia Towaru ponosi Sprzedawca, w przypadku Klienta niebędącego konsumentem koszt dostarczenia ponosi

  5. Indywidualne ustawienia komputera i monitora Klienta powodujące błędne lub zniekształcone wyświetlanie informacji o towarach (np. kolorów) nie mogą być podstawą reklamacji. Rzeczywisty wygląd w tym odcień, barwa oraz struktura kolorów mogą nieznacznie odbiegać od prezentowanych na zdjęciach.

  6. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Towaru z umową w zakresie, o którym mowa w pkt VII ust. 3, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Towaru odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w pkt. VIII ust. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Towaru.

 

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Towaru, jeżeli:
    • zostało ono przeprowadzone przez Sprzedawcę lub na jego odpowiedzialność;

    • niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Sprzedawcę lub osobę trzecią, o której mowa w 6 ust. 2 Ustawy o prawach konsumenta.
  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży. Sprzedawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jeżeli brak ten podstępnie zataił.

  2. W odniesieniu do Towarów z elementami cyfrowymi, Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Sprzedaży treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową Sprzedaży miały być Czas ten nie może być krótszy niż dwa lata od chwili dostarczenia Towaru z elementami cyfrowymi. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.

  3. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  1. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży.

  2. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której Sprzedawca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi
  1. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie, który Sprzedawca odbiera od konsumenta na swój koszt.
  1. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

  2. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową Sprzedaży, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
    • Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z pkt VII ust. 14;
    • Sprzedawca nie doprowadził Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z VII ust. 15 – 16;
    • brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Towar do zgodności z Umową Sprzedaży;
    • brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt. VII ust. 13-16;
    • z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
    • Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Towaru niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Towaru zgodnego z Umową Sprzedaży.
    • Sprzedawca zwraca konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o obniżeniu ceny.
    • Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową Sprzedaży jest istotny.
    • Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Towarów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Towarów, a także w odniesieniu do innych Towarów nabytych przez konsumenta wraz z Towarami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Towary zgodne z Umową Sprzedaży.
    • W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt.

    • Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

    • Sprzedawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
    • Postanowienia Regulaminu dotyczące braku zgodności Towaru z Umową Sprzedaży stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej Umowę Sprzedaży bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy Sprzedaży wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na postawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych przez Usługodawcę oraz pozostałe reklamacje związanie z działaniem Sklepu Internetowego (z wyłączeniem procedury reklamacji Towaru, która została wskazana w pkt. VII ust. 1-18 Regulaminu) Usługobiorca może składać pisemnie na adres: Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@smartsfera.pl.

  2. Reklamacja powinna zawierać: (1) datę i opis występujących nieprawidłowości; (2) żądania Usługobiorcy; (3) dane kontaktowe składającego reklamację. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, jednak podanie wskazanych informacji może przyczynić się do ułatwienia i przyspieszenia rozpatrzenia reklamacji.

  3. Ustosunkowanie się do reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania. Odpowiedź na reklamację udzielana jest za pośrednictwem adresu email, a jeżeli go nie wskazano, w zależności od posiadanych danych przez Usługodawcę – w inny możliwy sposób.

 

 

VIII. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR

 

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.

  2. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  1. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 - 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

  2. Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług (więcej informacji na stronie samej platformy lub pod adresem internetowym  Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: https://uokik.gov.pl/spory_konsumenckie_faq_platforma_odr.php)

 

 

IX. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Konsument, który zawarł Umowę Sprzedaży na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w IX ust. 8.1-8.3 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może zostać złożone pisemnie na adres ul. Krowoderska 29/12, 31-141 Kraków lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@smartsfera.pl.

  2. Wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny na stronie Sklepu Internetowego pod adresem: https://smartsfera.pl/zwroty-i-reklamacje Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.

  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    • dla Umowy Sprzedaży, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje Towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia Towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która: (1) obejmuje wiele Towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Towaru, partii lub części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Towarów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Towarów;

    • dla pozostałych umów – od dnia zawarcia
  1. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.

  2. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

  3. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy, zwrócić Towar Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem. Konsument może zwrócić Towar na adres: Teatralne 9a/27, 31-946 Kraków.

  4. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.

  5. Możliwe koszty związane z odstąpieniem przez konsumenta od umowy, które obowiązany jest ponieść konsument:
    • Jeżeli konsument wybrał sposób dostawy Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów;
    • Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu
    • Postanowienia Regulaminu dotyczące odstąpienia od umowy stosuje się także do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na postawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

 

 

X. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

  1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów i Usługobiorców nie będących konsumentami i do których nie stosuje się przepisów dotyczących praw konsumentów zgodnie z ustawą o prawach konsumenta.

  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy

  3. W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

  4. Zgodnie z 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Towar wobec Klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona.
  1. Odpowiedzialność Usługodawcy/Sprzedawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Usługodawca/Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy/Klienta nie będącego konsumentem.
  1. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem/Usługobiorcą niebędącym konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy/Usługodawcy.

 

 

XI. GWARANCJA

  1. Sprzedawca udziela gwarancji na Towar, o ile informacja taka została zawarta w opisie Towaru.
  1. Warunki gwarancji oraz okres obowiązywania określa odrębny dokument dostarczany Klientowi wraz z Towarem.

XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku
  1. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, a w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw, zmiany systemu informatycznego obsługującego Sklep Internetowy, zmiany asortymentu w Sklepie Internetowym.

  2. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. świadczenie Usługi Elektronicznej – Konto) zmieniony regulamin wiąże Usługobiorcę, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest Usługobiorca został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych Usługobiorca będący konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.

  3. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o innym charakterze niż umowy ciągłe (np. Umowa Sprzedaży) zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów będących konsumentami przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.

  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.), oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

  5. Zabronione jest kopiowanie, powielanie, modyfikowanie, zwielokrotnianie czy rozpowszechnianie jakiejkolwiek części Sklepu Internetowego lub jej części bez pisemnej zgody Usługodawcy.

Ostatnia aktualizacja regulaminu: maj 2024 roku

Bestsellery
Apple iPhone 13 Pro 256GB
Apple iPhone 13 Pro 256GB

2 199,00 zł

Apple iPhone 13 128GB
Apple iPhone 13 128GB

1 599,00 zł

Apple iPhone 14 Pro 128GB
Apple iPhone 14 Pro 128GB

2 599,00 zł

Apple iPhone 15 Pro 256GB
Apple iPhone 15 Pro 256GB

3 749,00 zł

Apple iPhone 13 Pro 128GB
Apple iPhone 13 Pro 128GB

1 979,00 zł

Apple iPhone 13 Pro 512GB
Apple iPhone 13 Pro 512GB

2 549,00 zł

Apple iPhone 15 Pro 128GB
Apple iPhone 15 Pro 128GB

3 399,00 zł

Apple iPhone 13 Mini 128GB
Apple iPhone 13 Mini 128GB

1 539,00 zł

Apple iPhone 14 Pro 256GB
Apple iPhone 14 Pro 256GB

2 899,00 zł

Apple iPhone 12 Pro 128GB
Apple iPhone 12 Pro 128GB

1 499,00 zł

Apple iPhone 15 Pro Max 256GB
Apple iPhone 15 Pro Max 256GB

3 949,00 zł

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl